slider

niedziela, 26 czerwca 2016

MOD X

Gry logiczne często bazują na różnego rodzaju schematach z innych gier. Ile razy słyszeliście o szachach/warcabach/kółko i krzyżyk na sterydach. To teraz wyobraźcie sobie taką sytuację: Kółko i krzyżyk spotyka 5 w linii, mają razem dziecko, które od maleńkości zżera sterydy garściami. Dziecko nazywa się MOD X i zostało wymyślone przez Marka Wilkinsona, a następnie wydane przez Cryptozoic Entertainment. Czy jest dobrą grą? O tym zaraz.


czwartek, 23 czerwca 2016

Kiwi. Leć, nielocie, leć!

Nowa Zelandia jest jednym z najpiękniejszych miejsc na świecie. Dla niektórych jest to raj na ziemi i całe życie marzą o przeprowadzeniu się tam. Wiadomo jednak że trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu, a na dodatek wszędzie dobrze gdzie nas nie ma. Dlatego też ptaszki kiwi, które zamieszkują wyłącznie teren tego kraju, postanowiły zwiedzić trochę świata. Nie jest to zbyt łatwo zadanie gdy posiada się tylko szczątkowe skrzydełka. Sympatyczne nieloty wpadły jednak na pomysł genialny w swej prostocie! Zbudowały małe katapulty, aby wskoczyć do skrzynek ze swoimi owocowymi imiennikami i w ten sposób przemycić się we wszystkie wspaniałe miejsca, o których słyszały :-)
Trzeba przyznać, że fabuła gry "Kiwi. Leć, nielocie leć", wydanej w Polsce przez Egmont, jest dość nietypowa i mocno humorystyczna. Nie spotkałem osoby, która nie zareagowała na opis gry inaczej niż uśmiechem. Wiadomo jednak że sam opis nie jest w stanie stworzyć gry dobrej. Do tego potrzeba ciekawej mechaniki i porządnego wykonania. Czy znajdziemy to i w tym tytule? Zapraszam do lektury!


sobota, 18 czerwca 2016

51. STAN - Prezentacja gry + turniej - Dragonus

 




Świat, który znasz przestał istnieć... Nie ma rządu, armii, cywilizacji... Wszechobecny bunt komputerów doprowadził do wojny pomiędzy ludźmi i maszynami... Czy potrafisz zdobyć władzę i wpływy w nowym świecie i zbudować nowy, 51. Stan?  









piątek, 17 czerwca 2016

Siedem

"Cyfra siedem to liczba uważana za mistyczną, wyróżniającą się bogatą symboliką.
W wielu mitologiach i religiach świata jest symbolem całości, dopełnienia, symbolizuje związek czasu i przestrzeni."
Cytat z wikipedii

Cyfra siedem z jakiegoś powodu oddziaływała na wyobraźnie ludzi w prawie każdej kulturze. Siedmiu archaniołów, siedem grzechów głównych, siedem dni tygodnia, siedem dziewcząt z Albatrosa... No dobra może to ostatnie to nie najlepszy przykład ;-) Nawet wśród planszówek pojawiło się trochę gier z siódemką w tytule (BGG). Choćby rewelacyjne Red 7 i wielokrotnie doceniane przez graczy Siedem Cudów Świata. Swoją fascynację liczbą 7, pokazuje również Jason Tagmire, autor nowej gry od Fox Games, czyli właśnie Siedem. Nie dość że w pudełku mamy 7 typów kart w siedmiu kolorach i ponumerowanych od 1 do 7, to gra kończy się w momencie gdy na którymś z tworzonych przez nas stosów pojawi się 7 kart. Podejrzewam drobną obsesję ;-)


poniedziałek, 13 czerwca 2016

[Co w pudle piszczy] Roll for the Galaxy

Oj dawno nie było postów z cyklu "Co w pudle piszczy". Niemniej w momencie gdy przyszedł do mnie długo wyczekiwany egzemplarz Roll for the Galaxy, nie mogłem się oprzeć i nakręciłem film z zawartością pudełka. Co ciekawe, jest to pierwszy unboxing nakręcony po napisaniu recenzji (dostępna TUTAJ), jako że najpierw miałem do dyspozycji pudełko z angielską wersją gry. Od razu napiszę że moje przemyślenia na temat gry nie zmieniły się ani trochę, mimo dość częstego lądowania Rolla na stole od momentu otrzymania polskiej wersji. To dalej świetna gra!


wtorek, 7 czerwca 2016

Hexx

Dobblopodobne gry wymagające od racza dużej dozy refleksu i spostrzegawczości mają specjalne miejsce w moim sercu.... albo może raczej w sercu mojej drugiej lepszej połówki... a dokładniej to doprowadzają jej serce do palpitacji i stanu przedzawałowego ;) Przez co ja generalnie zawsze świetnie się przy nich bawię (lepsza połówka różnie). Dlatego gdy Fox Games zapowiedziało wydanie gry Hexx, którą śmiało nazywają najszybszą układanką na świecie, od razu zacząłem zacierać ręce i niecierpliwie czekać na własny egzemplarz. Podobnie jak wspomniane wcześniej Dobble w Hexxie nie uświadczymy ani grama klimatu. Jest to gra skrajnie abstrakcyjna w której ścigamy się w układaniu na stole kolorowych heksów. Jedna runda trwa dosłownie kilka minut. W poniższej recenzji odpowiem na pytanie czy taka prostota może zachwycić i komu spodoba się gra w Hexxa. Zapraszam do lektury :-)


piątek, 3 czerwca 2016

Galakta przyzywa Wielkich Przedwiecznych






Wydawnictwo Galakta zapowiada akcję crowdfoundingową polskiej edycji gry Cthulhu Wars – olbrzymiej strategii autorstwa Sandy’ego Petersena, osadzonej w świecie opanowanym przez Przedwiecznych bogów z mitologii H. P. Lovecrafta. To ambitne przedsięwzięcie jest pewnym ryzykiem pod względem wydawniczym, dlatego Galakta zdecydowała się po raz pierwszy na wystartowanie z kampanią na wspieram.to. Data rozpoczęcia kampanii została ustalona na II połowę czerwca. Krótki okres od zapowiedzi do startu kampanii wydawnictwo motywuje długim okresem oczekiwania na odpowiedź ze strony wydawcy w sprawie dołączenia do międzynarodowego dodruku gry. Biorąc udział w kampanii będziecie mogli kupić grę w atrakcyjnej cenie. Po zakończeniu akcji gra będzie już dużo droższa – w przyszłym tygodniu na stronie wydawnictwa ma pojawić się więcej szczegółowych informacji. Pierwszą zapowiedź Cthulhu Wars możecie znaleźć na stronie wydawnictwa w tym miejscu:


Jeśli zaś chcecie dowiedzieć się więcej o samej akcji, polecamy oficjalne oświadczenie, które wydawnictwo Galakta umieściło na swojej stronie: