slider

niedziela, 16 października 2016

[Kickstarter] Deep Madness

Ostatnio na Kickstarterze mamy prawdziwy wysyp Dungeon Crawlerów. Sporo z nich to dzieła Cool Mini or Not, ale zdarzają się też mniejsze lub większe perełki innych wydawców. Przykładem może być gra Deep Madness, której kampania wystartowała kilka dni temu (znajdziecie ją TUTAJ). Jej akcja ma toczyć się w podwodnej kopalni, a podczas rozgrywki ma dominować lekko lovecraftowski klimat horroru.


Jeśli przyjrzycie się grafikom i zdjęciom (zwłaszcza figurek!), zobaczycie że jakościowo gra raczej nie będzie odbiegać od standardów CMON, a ilość dodatkowych komponentów z odblokowanych SG może je nawet przerosnąć! 


Czym ma się charakteryzować gra? Zobaczmy :-)

  • Deep Madness będzie bazować na scenariuszach, których w podstawowej wersji ma być 8 (chociaż już teraz odblokowano kolejne)
  • Potwory będą się pojawiać w losowych lokacjach, przy czym ma ich być 6 typów na grę
  • Gra będzie ograniczona czasowo za pomocą ustalonej ilości rund
  • W trakcie rozgrywki gra ma ewoluować, poprzez obracanie losowych kafelków na drugą stronę
  • Klasycznie będziemy mieć wybór z całej masy dostępnych akcji, podczas gdy czasu na ich wykonanie będzie niewiele, co doda sporo planowania
  • Twórcy zapowiadają zaawansowane AI potworów, chociaż zobaczymy jak to wyjdzie, wiele gier to obiecywało
  • Potwory będą mogły nas więzić w pomieszczeniu (Underwater Mechanism), przez co istotny stanie się poziom tlenu. Pokoje będą miały przypisane wartości ucieczki podczas gdy potwory posiadać będą wartość pułapki. Jeśli druga wartość przekroczy pierwszą, nie będziemy w stanie wyrwać się z pomieszczenia
  • Zdrowie psychiczne- od żetonów zdrowia psychicznego będą uzależnione niektóre zdolności postaci. Co ciekawe w momencie gdy zabijemy potwora posiadając taki żeton zamienia się on w żeton szaleństwa dający nam rozmaite negatywne efekty
Większość z tych rozwiązań znamy już z innych dungeon crawlerów, chociaż trzeba przyznać że tutaj zostały połączone dość elegancko i spójnie. Ciekawe jak to wszystko będzie wyglądać w finalnym produkcie. Oczywiście gra została już w pełni ufundowana a obecnie pozostało nam 26 dni da odblokowywanie nowych SG. Cena może nie jest najniższa, ale z drugiej strony rekompensuje to ilość i jakość komponentów. Wciąż wahających się zachęcam do rzutu okiem na grafiki i komponenty. Moim zdaniem warto!


















Źródło: Kickstarter, BGG

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz