slider

wtorek, 31 marca 2015

[Co w pudle piszczy] Unboxing Maskarady


Wiem, że karnawał już dawno za nami. Ba, nawet post już się kończy. Jednak nie zważając na porę, postanowiłem zaopatrzyć się w egzemplarz gry Maskarada, autorstwa Bruna Faiduttiego, wydanej oryginalnie przez Repos Production, a na rynku polskim przez REBEL.pl. Zanim jednak uraczę was przemyśleniami na temat rozgrywki postanowiłem pokazać najpierw zawartość pudełka. A zatem, co w pudle piszczy?

poniedziałek, 30 marca 2015

[Znani i lubiani] Bruno Faidutti

Źródło: http://www.acrosstheboardgames.net/




Bruno Faidutti rozpoczął swoją przygodę z grami planszowymi we wczesnych latach 80 ubiegłego wieku, kiedy to będąc na studiach, spotkał się z takimi tytułami jak "Dune" i "Cosmic Encounter". Sam autor uważa, że projektowanie gier było dla niego naturalnym wyborem, jako że jego dwa ulubione zajęcia to czytanie i granie, a na pisanie powieści jest wg siebie po prostu zbyt leniwy.

piątek, 27 marca 2015

[Kickstarter] Train Heist, czyli kooperacyjna gra o rabowaniu pociagów


Gry o pociągach są zawsze w modzie. Świadczyć może o tym chociażby popularność Ticket to Ride (w dowolnym wariancie regionalnym). Równie pociągająca jest też tematyka dzikiego zachodu. Zresztą kto z nas nie chciał być kiedyś kowbojem? A wiecie co jest jeszcze ciekawsze? Połączenie tych dwóch motywów i możliwość obrobienia pociągu w gronie znajomych, zwłaszcza jeśli robimy to z prawych pobudek. Tak właśnie dzieje się w grze Train Heist, kooperacyjnej grze planszowej, w której napadamy na pociąg, aby pokrzyżować szyki skorumpowanemu szeryfowi.


środa, 25 marca 2015

[Kickstarter] Ostatnia szansa na wsparcie gry Above and Below: Storytelling Boardgame!

Planszówki o budowaniu miast, wiosek, państw i innych cywilizacji są wiecznie popularne. W Above and Below również mamy do czynienia z taką mechaniką ale dochodzi tu mały twist. Oprócz budowania miasta na powierzchni, próbujemy zagospodarować również sieć podziemnych tuneli znajdującą się pod nim. W tym momencie poza mechaniką typu worker placement w grze pojawiają się elementy storytellingu. Tak więc mamy tu upchnięte losowe wydarzenia i spotkania a często ich wynik zależy od tego kogo wysłaliśmy na wyprawę. Czasami musimy też zdecydować kogo z naszych mieszkańców będziemy musieli poświęcić...

Na górze róże, na dole... troglodyci...

Recenzja gry Ewolucja: Pochodzenie gatunków

Parę milionów lat temu pierwsze zwierzęta wyszły z praoceanu na ląd i zaczęły rozprzestrzeniać się po nim, adaptując się do różnorodnych warunków. W to przynajmniej wierzą ewolucjoniści (w tym i autor recenzji). Temat ten porusza również gra Ewolucja: Pochodzenie gatunków, wydana w Polsce przez wydawnictwo G3. Od razu zaznaczam, że zapaleni kreacjoniści jak najbardziej też mogą bawić się przy tym tytule o ile nie przeszkadza im, że zamiast jednego wszechmogącego stwórcy jest ich od 2 do 4, a każdy z nich próbuje stworzyć najwredniejsze, najsprytniejsze i najbardziej przystosowane stworzenie, często kosztem konkurencji.

niedziela, 22 marca 2015

Recenzja gry Origin wydawnictwa Matagot

Kilka dni temu opublikowałem unboxing gry Origin. Firma Matagot słynąca z przepięknych wydań nie zawiodła nas i tym razem. Jako, że o jakości i estetyce gry rozpisywałem się już w poprzednim poście, dzisiaj przejdę od razu do rozgrywki.

Od tego malucha wszystko się zaczęło

środa, 18 marca 2015

[Co w pudle piszczy] Unboxing gry Origin wydawnictwa Matagot

Dolny paleolit. Wczesne formy hominidów dopiero zaczynają korzystać z kamiennych narzędzi. Następnie migrują coraz dalej i dalej aby ostatecznie podbić wszystkie kontynenty. Cała ta przygoda zaczyna się w Afryce, a jej przebieg (mniej lub bardziej zgodny z archeologicznymi przesłankami) odtwarzamy w grze Origin. Zanim jednak zacznę się rozwodzić nad mechaniką, plusami i minusami, czy przejrzystością instrukcji, postanowiłem najpierw pokazać jakie wspaniałości drzemią w tym kolorowym pudełku:


niedziela, 15 marca 2015

Glory to Rome: Na chwałę Rzymu. Recenzja gry wydanej przez Boat City.

Większość pasjonatów historii starożytnej zna historię pożaru Rzymu w 64 roku naszej ery. Wg pogłosek to sam Neron miał zlecić podpalenie aby zwolnić miejsce na budowę nowego pałacu. Jakakolwiek jednak była przyczyna, Rzym musi zostać odbudowany. Dlatego też cesarz wzywa najlepszych architektów z całego cesarstwa. Pozostaje jednak pytanie: który z nich okaże się najlepszy? Taka jest mniej więcej otoczka fabularna gry Glory to Rome Carla Chudyka, w Polsce wydanej przez wydawnictwo Boat City jako Glory to Rome: Na chwałę Rzymu.

Promocyjne karty senatorów